2. 4. 2024
MICHAL KLÍMA
Pokrokáři tak dlouho zaváděli svůj bezbřehý humanismus, až narušili demografickou rovnováhu Evropy v neprospěch původního obyvatelstva a v neprospěch demokracie. Nezbývá než se ptát: Kam se řítíš, Evropo?
Román Podvolení spisovatele Michela Houellebecqa vyvolal zájem nejen ve Francii. Paradoxně kniha vyšla v roce 2015 právě v den, kdy světem otřásl teroristický útok na redakci týdeníku Charlie Hebdo. Ve své politické fikci autor tepe vadný multikulturalismus a předpovídá Francii a Evropě islamizaci. Na obálce knihy čteme: „Zásadní je, že nás v románu islamisté neobsadí, nedojde k žádné krvežíznivé invazi, ale že v zajetí křesťanské morálky se jim sami podvolíme…“
Román ventiluje palčivý problém s těmi přistěhovalci, kteří zneužívají pohostinnost, nemají zájem se integrovat a hrozí kolonizovat hostitelskou zemi. Nejvíce je zasažena Evropa, kam minimálně od roku 2015 směřuje masová migrace z jiných civilizačních okruhů, zvláště z Blízkého východu, Afriky a části Asie.
Proč dnešní Evropa čelí nebezpečí, vyplývající z logiky střetu civilizací? Mnohé vychází z progresivistické ideologie, jež ovládla mysl místních elit a veřejný prostor. Ta má ambici revolučně přeorat unikátní vztahy, které se utvářely na kontinentu po staletí. Namísto národního domova nabízí evropský superstát. Namísto ochrany hranic vítá miliony přistěhovalců z jiných civilizací, vyznávajících těžko slučitelné náboženské a kulturní hodnoty. Namísto rodinných svazků muže a ženy klade důraz na množství a variabilitu pohlaví, takzvaný transgender.
Jinak řečeno, namísto svébytných evropských národů nabízí utopii univerzálního Evropana či světoobčana, zbaveného národnosti, náboženství, rasy a jednoznačného pohlaví. Namísto přirozené vzájemnosti a solidarity propaguje moralistní populismus. Namísto pozemských radostí hlásá odříkání a světlé zítřky. Namísto plného života preferuje bytí za zdmi planetárního kláštera, kde panuje globální řád.
Jestliže přijmeme víru, že v zájmu světového dobra je třeba smazat rozdíly mezi lidmi, pak ztrácejí smysl všechny hranice, včetně těch mezistátních. To je ale fantastické popírání pestré a konfliktní povahy světa, strkání hlavy do písku s nedozírnými následky. Takové bezbřehé rovnostářství a humanitářství žene Evropu do civilizačního vakua, jež se stane snadnou kořistí agresivnějších kultur a náboženství.
Tentokrát se nechystá socialistické znárodňování půdy a továren zlým sedlákům a továrníkům, ale vyvlastňování národních států i náboženství, rasy a částečně pohlaví. Děje se tak ve jménu ustavení evropského Babylónu a osvícené nadstátní byrokracie s cílem uregulovat každého občana, každý hektar půdy a každou dojnou krávu. Kdo nesouhlasí, je označen za vnitřního nepřítele – zpátečníka a dezinformátora.
Jedná se o další náboženství, jež hlásá revoluční inženýrství a asketismus. Na začátku jsou světlé zítřky, na konci konflikty, chaos, rozvrat a rozpad. Sebepoškození přitom postihuje hlavně domácí obyvatelstvo. Pokolikáté už ve své historii Evropa ve jménu vyššího dobra rozvrací přirozené lidské vazby a občanskou organizaci?
Podle Houellebecqa vadná verze multikulturalismu plodí arabizovanou Evropu, zvanou Eurabie. Že nemusí jít pouze o science fiction, ale jistý trend s nemalými riziky, o tom už psal přední politolog Giovanni Sartori. Červenou nití v jeho knize Pluralismus, multikulturalismus a přistěhovalci z roku 2001 jsou hranice – hranice států, hranice kultur, hranice tolerance, hranice moci a hranice mnohosti.
Téma hranic je ústředním tématem i nyní v roce 2024. Evropská civilizace potřebuje střežit své hranice, zejména kvůli netolerantní větvi islámu a kvůli Ruskem a Běloruskem organizované migraci do Polska a Finska. Právě v těchto dnech se bude rozhodovat o migračním paktu Evropské unie. Česká vláda zaujala pozici chytré horákyně, když oznámila, že se zdrží hlasování. Ministr Martin Kupka k tomu podotkl: „Přibylo byrokracie, efektivní ochrana vnějších hranic a efektivní návratová politika se komplikuje.“
Houellebecq ve své politické fikci popisuje podvolení jako dobrovolnou a plíživou islamizaci Francie a Evropy. A jaká je realita? Podle průzkumu agentury INSA celých 71 % Němců považuje migraci ze silně muslimských zemí za vysoké bezpečnostní riziko. A Frankfurt nad Mohanem se stal prvním městem v Německu, kde letos slaví největší islámský svátek ramadán (od 10. března do 9. dubna), a to stylem vánoční výzdoby. Ve městě, kde žije 100 až 150 tisíc muslimů, což představuje téměř 15 % populace, o tom rozhodlo místní zastupitelstvo pod vedením Zelených a sociální demokracie. Frankfurt tak zdobí zlaté hvězdy, zářící půlměsíce, barevné orientální lucerny a obrovské nápisy „Šťastný ramadán“.
Jsou to spojené nádoby: progresivismus dláždí cestu islamismu. Evropská civilizace totiž nežije ve vzduchoprázdnu, s jinými světovými celky si konkuruje. Jestliže však oslabuje vlastní identitu, zatímco ostatní ji posilují, pak ztrácí konkurenceschopnost. Jestliže vyklízí své pole působnosti, pak jej obsazují jiné populace s jinou kulturou, náboženstvím či etnicitou. To jsou přírodní, a tedy lidské zákonitosti, jež se nevyplácí podceňovat.
Kdy už zastáncům progresivismu dojde, že vyvracejí kořeny staletých lidských vazeb a tím narušují imunitu a obranyschopnost Západu? Kdy jim dojde, že na základě zákona akce a reakce vyvolali rozhořčení, a tak do značné míry zplodili protivlnu obranného národního konzervatismu v podobě Fica, Okamury, Orbána, Wilderse, Meloniové, Le Penové, Alternativy pro Německo…? Ano, progresivisté jsou příčinou, nikoliv následkem. A že konzervativní protivlna bude pokračovat ve volbách do Evropského parlamentu, o tom málokdo pochybuje.
Pokrokáři tak dlouho zaváděli svůj bezbřehý humanismus, až narušili demografickou rovnováhu Evropy v neprospěch původního obyvatelstva a v neprospěch demokracie jako společenského uspořádání. Nezbývá než se ptát: Kam se řítíš, Evropo?
Text vyšel pod názvem „Evropa z Houellebecqova románu.“ Lidové noviny, 25. 3. 2024. s. 9.
Zdroje:
Echo24. 5. 3. 2024. „Jako o Vánocích. Německý Frankfurt rozzáří výzdoba v rámci islámského ramadánu.“ Zdroj: https://echo24.cz/a/H2x2g/zpravy-svet-frankfurt-nad-mohanem-rozzarila-svetla-pri-oslavach-ramadanu
Houellebecq, Michel. Podvolení. 2022. Praha: Odeon.
Huntington, Samuel P. 2001. Střet civilizací. Boj kultur a proměna světového řádu. Praha: Rybka Publishers.
Martinek, Jan. 7. 2. 2024. „Česko migrační pakt v EU nepodpoří.“ Zdroj: https://www.novinky.cz/clanek/domaci-cesko-nepodpori-evropsky-pakt-o-migraci-40459950
Plesník, Vladimír. 6. 3. 2024. „Frankfurt nasvítí ramadán. Signál ve prospěch života muslimů, vysvětlilo vedení města.“ Zdroj: https://www.novinky.cz/clanek/zahranicni-evropa-frankfurt-nasviti-ramadan-signal-ve-prospech-zivota-muslimu-vysvetlilo-vedeni-vyzdobu-mesta-40463026
Plesník, Vladimír. 18. 10. 2023. „Takřka tři ze čtyř Němců považují příchod muslimů za riziko.“ Zdroj: https://www.novinky.cz/clanek/zahranicni-takrka-tri-ze-ctyr-nemcu-povazuji-prichod-muslimu-za-riziko-40447420
Sartori, Giovanni. 2005. Pluralismus, multikulturalismus a přistěhovalci. Esej o multietnické společnosti. Praha: Dokořán.
blogosvet.cz
Článek vyšel na svobodny-svet.cz
Situační zpráva o politickém vývoji v Rusku
Fialova vláda se zmítá v posledních křečích
Jak Mameluci šířili slávu islámu
O významu progresivně-konzervativních bojů
Zuckerberg: Biden mi nařídil, ať Facebook cenzuruje covid, včetně humoru
Chuchma: Ve filmu Vlny se zdá, že členové zahraniční redakce byli disidenti. Byli to ale prominenti
Stovky lidí jsou před soudem za svoje názory. Kdo? To neřeknu. Rozhovor, který skončil urážkami
Nová pobočka DVTV.sk bez vaší pomoci na Slovensku nevznikne, podpořte nás
Poláci už dávno nemají holé zadky a Češi je brzy budou mít
10 LET - reakce - Situace v Sýrii
Probudit se musí mlčící většina, nikoli spící rytíři. Václav Klaus pod Blaníkem k 20. letům ČR v EU
Vedení fakulty má na rukou krev mé dcery. Zlobím se na ty, kteří policistům veleli | Lenka Šimůnková
§§§ Důležité upozornění: Diskuse pod články na webu epshark.cz reflektuje ústavní právo na svobodu slova a není v zásadě moderována. Každý diskutující tak nese osobní zodpovědnost za jím zveřejněné názory, které jsou někdy i v přímém rozporu s názory redakce, případně když nejsou relevantní se zněním zákona.§§§