24. 9. 2024
ZBYNĚK PASSER
Média jsou schopna vcelku střízlivě popsat rozsah krize. Ta samá média, která pochvalně psala o plánech automobilek na zelenou tranzici k EV, která byla od začátku zcela nerealistická. Kde v tu dobu byla evropská média?
Řešila fakt news, strašila covidem, chválila Green deal a adorovala elektromobilitu. Dnes se diví stavu evropského automotive. Média zcela selhala. Manažeři automobilek selhali. Brusel selhal kompletně, evropský parlament, komise i rady ministrů.
Naordinovali Evropě Euro 6, které nesmyslně prodražilo spalovací motory, zabilo malá a levná auta, čímž se sledovalo, aby se spalováky cenou přiblížily cenove nedostupným elektromobilům. Pokud někdo slaboduchý nyní namítne, že přece Tesla 3 stojí tolik, co spalovák stejné třídy, je to právě kvůli Euru 6 a technickým normám, které EU předepisuje obecně, takže i auta nizsi střední třídy, co stávala půl milion náhle stojí milion. Jenže Brusel vaří lidi jako žábu, tak si ani nevšimli, že vše stojí dvakrát tolik.
Auta mají nesmyslné systémy, které řidiče akorát otravujou a bezpečnost naopak snižují, protože nefungují správně. Auta sama od sebe zastavují bez příčiny, panicky brzdí, tahají vas za volant do pangejtu, nebo naopak do protisměru k čelní srážce. Vy to nechcete, už to skoro nejde vypnout a musíte to zaplatit.
Za to může Brusel. To ale v žádné z analýz, včetně té, kterou si můžete přečíst v prvním komentáři, nestojí. Nikdo z těch medialních sráčů (kromě Autofóra) to prostě neřekne nahlas.
A budiž řečeno, že šéfové automobilek hrajou dekády s Bruselem divnou hru, která naprosto není v zájmu řidičů.
V minulosti to bývalo tak, že se nabízela i auta malá, slabá, pomalá, málo vybavená a méně bezpečná, ale dostupná méně movitým. Takhle auta zmizela a automobilky se ani moc nebránily, bo na nich měly malé marže. Jenže ne kazdej má na Ochcávku za mega a čtvrt. Pardon, skoro NIKDO nemá na nový auto nižší střední třídy mega a čtvrt.
Zejména ne v době, kdy svačina dětem do školy stojí jako snídaně v luxusní kavárně před deseti lety, energie a bydlení jsou nejdražší v Evropě a reálné platy klesají.
Všechno špatné se potkalo najednou a vytvořilo dokonalou bouři v evropském průmyslu a pokud si myslíte, že jde jen o automotive, jste n obrovském omylu. Já pracuju s německými průmyslovými výrobci docela intenzivně a ten průser je kolosální.. automotive je jen víc vidět. Jenže to všechno špatné, každou jednu věc, spískal Brusel, ne Putin, nebo Babiš.
Takže, milí pisálci analytici a regulátoři , tady máte návod: vraťte se k Euro 5, vyházejte z aut veškerý povinný pitchoviny posledních deseti let, zrušte emisní povolenky a pokuty za překročení emisí a nechte hybridy a EV, ať si místo na slunci vydobydou samy, bez dotací a tlaku. A garantujte automobilkám, že se podmínky a předpisy nebudu měnit kazdejch pr let tak, že se skoro nedá plánovat dopředu.
Vyserte se na zelenou dohodu, nechte soutěžit všechny zdroje energie bez dotací a uvidíte, jak levná bude energie. To výrobci potrebujou jako sůl. Energie je 2x dražší, než v USA, o Číně ani nemluvě. Pak zkuste něco vyrobit a vydělat na tom.
Ukončete válku co nejdříve, bez levnýho plynu a ropy Evropa do několika let bude mít stejnej význam jako Bangladéš a Bangladéši je Zelená dohoda u prdele stejné, jako chudáka nezajímá, že Rolls a Prada maj zrovna slevovej tejden.
Řešení nejsou složitá. V podstatě stačí vypustit ventilek vzdušnejm zámkům a vrátit se na zem. Ne, Čínu a USA už nedoženeme, ale aspoň bychom nemuseli za pár let žrát suchej tuřín potmě ve třech svetrech Markéty Pekari Adamové a jezdit leda na žebřiňáku za oslem.
FB
Článek vyšel na svobodny-svet.cz
Evropský automotive má potíže. To je mi překvapení …
Povodně 2024 … hydrometeorologické předpovědi srážek se naplnily
Proč lidem v Česku nevadí šedá ekonomika
Krize VW: Bude propouštět i Škoda Auto?
EU a marná honba za konkurenceschopností
Karol na uranu! Dehydrujeme koblihu! UFO v Brně!
Embryo musí přesvědčit matku, ať si ho nechá, jinak nepřežije, říká embryoložka Zuzana Holubcová
Spoustu zbytečné energie věnujeme tomu, aby děti byly průměrné, říká Ivana Blašková
Václav Krása 2. díl: Velké výdaje na zbrojení jsou nebezpečné, protože může dojít k válce
Moje práce je jeden velký večírek. Stávám se milovníkem samoty. Největší bolest cítím, když netvořím
Zelená Evropa, nebo Zelená chudoba? Přijďte k volbám.
§§§ Důležité upozornění: Diskuse pod články na webu epshark.cz reflektuje ústavní právo na svobodu slova a není v zásadě moderována. Každý diskutující tak nese osobní zodpovědnost za jím zveřejněné názory, které jsou někdy i v přímém rozporu s názory redakce, případně když nejsou relevantní se zněním zákona.§§§