EpShark

Geert Wilders: "Islám, podle mého názoru, není náboženství"

19. 3. 2018



napsal Telegraaf a Geert Wilders

Překlad původního textu: Geert Wilders: "In My Opinion, Islam Is Not a Religion"
Překlad: Jan Kuta

- "Před nedávnem zjistil profesor Koopmans, že až 70 procent muslimů pokládá islámské právo za důležitější než právo sekulární." – Geert Wilders.

- "Výzkum také ukazuje, že 11 procent holandských muslimů je připraveno použít násilí ve jménu náboženství. To je 110 000 lidí, tedy dvojnásobek velikosti holandské armády!" – Geert Wilders.

- "Osobně věřím, že existují lidé radikální a lidé umírnění. Ale nevěřím ve dva druhy Islámu. Ten je jenom jeden... Za pokusy Islám interpretovat vám useknou hlavu... Lidé z islámských zemí, kteří chtějí přijet do Holandska, by měli přemýšlet takto: sem opravdu nechceme jet! A neděláme to, protože bychom chtěli šikanovat muslimy, ale proto, že chceme udržet budoucí Holandsko svobodné." – Geert Wilders.

Lídra Strany za svobodu, Geerta Wilderse, hluboce znepokojuje integrace muslimů. V našem seriálu Islám v Holandsku varuje před "zánikem" naší kultury. "Není za pět minut dvanáct, ani za dvě minuty dvanáct, už je skoro ráno!" Lídr druhé nejsilnější strany uvažuje o dalekosáhlých opatřeních.

Geerta Wilderse (54) nepřekvapil šokující výsledek průzkumu zveřejněného deníkem De Telegraaf. Skutečnost, že pouze 13 procent holandské populace si myslí, že integrace se sama vyřeší, není podle něj překvapující. A že pouze 11 procent Holanďanů považuje Islám za obohacení, dokazuje podle jeho názoru to, o čem hovoří už léta. "Kdybych tohle řekl před třemi lety, zavalili by mě desítkami tisíc policejních udání. Ale lidé už toho mají plné zuby."

Jak si tato čísla vysvětlujete?

"Před desítkami let pár tisíc lidí z islámských zemí přišlo, aby zůstali jen dočasně. Ale z dočasného pobytu se stal trvalý. Z těch tisíců zahraničních dělníku se staly stovky tisíc. A v současné Evropě jsou to milióny. Už v minulosti byli tito lidé vyzýváni, aby se integrovali a asimilovali. Ale Islám, už podle významu toho slova, usiluje o dominanci. Před nedávnem zjistil profesor Koopmans, že až 70 procent muslimů pokládá islámské právo za důležitější než právo sekulární. V Evropě jsou skoro každý týden nevinní lidé zabíjeni ve jménu Alláha a Islámu. Tyto vraždy jsou páchány s hrdostí. Vyhlásili nám válku a my se odmítáme bránit."

Kdo je za to zodpovědný?

"Myslím, že je na tom asi nejhorší to, že politici západní Evropy dovolili, aby se to stalo. Sybrand Bruma z Křesťanské demokratické strany (CDA) minulý týden z ničeho nic mluvil o Islámu kriticky. To je jako když se bankovní lupič dvacet let po loupeži a poté, co utratil všechny peníze, omlouvá za to, že kradl. On je ten, kdo za to může. CDA byla v Holandsku u moci 50 let."

Není to příliš ostré tvrzení ...

"Ne!"

..., že se muslimové neintegrují?

"Já mluvím o Islámu. Ale výzkum také ukazuje, že 11 procent holandských muslimů je připraveno použít násilí ve jménu náboženství. To je 110 000 lidí, tedy dvojnásobek velikosti holandské armády!"

Ale možná ve skutečnosti hodně muslimů bere Islám méně vážně a praktikují mírumilovně svou víru za zavřenými dveřmi. Asscher, ministr pro integraci, v těchto novinách minulý týden řekl, že těmto lidem by se neměla dávat odpovědnost za teroristické útoky.

"Víte ministr Asscher a premiér Rutte jsou různé strany jedné mince. Po tom druhém útoku v červnu řekl Rutte, že muslimové jsou dvojnásobné oběti, protože jsou nejen obětí útoku, ale jsou z něj ještě obviňováni. Pro mě za mě si všichni můžou poplakat, ale pokud budeme takhle pokračovat, tak vymřeme. Připomíná mi to, co se stalo po vraždě Thea van Gogha. První reakce některých lidí, včetně členů královské rodiny, byla návštěva mešity. To je absolutní zbabělost. My jsme tu oběti."

Kdo je to my? Zahrnuje to také muslimy, kteří se neangažují jako fanatici? Takhle kategorizujeme lidi do skupiny, se kterou necítí žádné spojení.

"Tak ať se od té skupiny distancují. Samozřejmě netvrdím, že všichni muslimové po útoku jásají. Ale už skoro nemůžu v parlamentu poslouchat ty smuteční projevy po útoku. Myslím, že letos jich bylo mezi deseti dvanácti. Kvůli respektu k příbuzným a obětem se jich účastním a budu i v budoucnu. Ale Rutte pokaždé čte tu samou stránku A4, jen střídá název města a země, kde se útok odehrál. Ten chlap nevyvíjí žádnou činnost."

Jak je podle vašeho názoru možné, osvobodit se od Islámu?

"Opustit islám."

Takže lidé se musejí vzdát své víry?

"Není nic, co musejí dělat. Ale řekl bych jim: svoboda je tak nádherná věc. V Islámu nic takového nemáte. Nemůžu lidi nutit, aby opustili Islám. Především si musejí samy uvědomit, co se odehrává v jejich mysli. Ale hlavní obavou je, co se odehrává ve veřejném prostoru. Co se děje v mé zemi a jestli by toho mělo být více nebo méně."

Také jsou muslimové, kteří se narodili v Holandsku. Je to stejně tak jejich země, jako vaše.

"Těch lidí se to může týkat, ale ne Islámu."

Ale podle ústavy se týká. Muslim, který se tu narodil, se považuje za Holanďana. Podle ústavy má on nebo ona právo vyjádřit se k tomu, jak by mělo Holandsko vypadat.

"Žijeme ve svobodné zemi. Ale podle mého názoru není Islám náboženství. Je to totalitní, nebezpečná a násilná ideologie, která se maskuje jako náboženství. Lidé si mohou myslet, co chtějí, ale já mám také ústavní právo požadovat, aby Islám nebyl zahrnut v ústavních svobodách."

Muslim nemůže být prostě umírněný?

"Podle koránu to není možné. Osobně věřím, že existují lidé radikální a lidé umírnění. Ale nevěřím ve dva druhy Islámu. Ten je jenom jeden. A je nemožné ho reformovat. A i kdyby to šlo, nemůžeme si dovolit čekat dalších 150 nebo 300 let. Já si myslím, že se to nikdy nestane. Za pokusy Islám interpretovat vám useknou hlavu."

Co by se podle vás mělo stát?

"Připustit si problém. Odvážit se říct, že Islám nejde integrovat. Definovat Islám jako násilnou, totalitní, nedemokratickou věc. A zastavit imigraci z islámských zemí. Během vlády kabinetu Rutte II přibylo dalších 100 000 muslimů. Nejsou to všechno teroristi nebo zlí lidé, ale je to 100 000krát víc Islámu, který přišel do Holandska."

Byla tam válka. Lidé byli v pohybu, ztratili domovy.

"To nebyl ten případ. Pokud by byli uprchlíky, zastavili by se v první bezpečné zemi po Sýrii. Mimochodem, to je také součástí řešení: všichni Syřané se musí vrátit! Hned zítra! Proč ne? Ta země je bezpečná. Tohle je naše země. Proč se může Syřan vrátit z uprchlického tábora v Jordánsku nebo Libanonu a ne z uprchlického centra u nás?"

Například, protože je ta země v troskách a diktátor Assad používá proti svým lidem jedovatý plyn.

"Na světě je hodně zemí, kde není moc příjemný režim."

Zpátky k Holandsku. V naší zemi máme také ústavu, která chrání takové věci, jako je svoboda vzdělání a náboženství. Mělo by to být změněno?

"V žádné ústavě jsem neviděl slovo Islám, ale v právní vědě je Islám považovaný za náboženství."

Chcete dát do zákona, že Islám není náboženství?

"Musíme zjistit legální možnosti, jestli to může být provedeno, jak nebo jakým způsobem to může být provedeno. Ale určitě to stojí za prozkoumání."

Takže chcete zakázat Islám?

"Nevylučuji, že z dlouhodobého hlediska to bude nezbytné. Bude se to týkat jeho projevů. Nemůžete zakázat myšlenku, to je nemožné. Také nelze zakázat komunizmus."

V této zemi je svoboda náboženství. Ale vy chcete nechat zaznamenat, že Islám není náboženství.

"Podle mého názoru se na něj nevztahuje svoboda náboženství. To je moje politické přání. Jak takovou věc realizovat je moje přání číslo dvě."

Pro politika je užitečné, když udělá prohlášení. Na co bychom měli myslet?

"To je něco, na co se musíme zaměřit. Právě jsem trochu nadzdvihl oponu."

Hodně lidí vyleká, co si zde přečtou.

"Nechystáme se odebírat lidem korány v jejich domovech. Co se děje za zavřenými dveřmi, je jejich věc. Mluvíme tu o veřejném prostoru, ale je ještě brzy na to, abych o tom cokoliv říkal."

Není to moc neurčité?

"Ne. Mluvím o tom deset let."

O některých věcech, které jste řekl, ano. Ale zákaz Islámu je něco jiného.

"Když bude možné to uzákonit, tak to uzákoníme. Ale bude to o vnějším projevu. Nedávno jsme navrhli administraci pro zákon o zadržení džihádistů. Je mi jasné, že problémy nelze vyřešit do zítřka tím, že zavřu mešitu. Je potřeba nastavit v této zemi prostředí tak, aby nebylo atraktivní pro praktikování Islámu. Lidé z islámských zemí, kteří chtějí přijet do Holandska, by měli přemýšlet takto: sem opravdu nechceme jet! A neděláme to, protože bychom chtěli šikanovat muslimy, ale proto, že chceme udržet budoucí Holandsko svobodné."

Tento rozhovor byl publikován v De Telegraafu , největším deníku v Holandsku a byl přeložen do angličtiny Stranou za svobodu.

Pro další podobné články navštivte českou verzi Gatestone institutu



Než začnete komentovat článek, přečtěte si prosím pravidla diskuze.
Vložit komentář: